Sayfalar

HOŞGELDİNİZ, ŞEREF VERDİNİZ...

11 Ağustos 2010 Çarşamba

Horoz Süheyl...



Sevilay YÜKSELİR / SABAH 11.08.2010

Profesör Dr. Süheyl Batum'u yıllar evvel Habertürk TV'de editörlük yaparken tanımıştım. O yıllarda Bahçeşehir Üniversitesi'nde rektördü. Son derece kibar ve üslup olarak AB Grubu'nun beğeniyle takip ettiği bir akademisyen yorumcuydu. O nedenle de sık sık görüşlerine başvururduk. Bir keresinde stüdyo konuğumuzdu. Editörlüğünü yaptığım Gülgun Feyman'la 13 Ajansı'na... Program öncesi ağırlamada laflamıştık uzun uzun. Hakkındaki "Batum siyasete girecek" söylentilerinden yola çıkarak sormuştum; "Doğru mu?" diye. Bugün gibi hatırlıyorum, "Siyaset çok kirli bir alan. Kişilerin kimyasını bozuyor. Dilini ucuzlatıyor. İnsanlar o meydanlara çıkınca garip şekilde horozlaşıyor. Hakaretler havada uçuşuyor. Sürekli bel altı vurarak siyaset yapılıyor. Halk da bunu seviyor. Bu tipleri lider seçiyor. Ne yazık ki ben bu tarz siyaseti kaldıracak bünyeye sahip değilim. O nedenle de düşünmüyorum aktif siyaset içinde olmayı" mealinde bir cevap vermişti. O konuşurken sürekli kafamla onay vermiştim söylediklerine... Bayılmıştım çünkü. Sapına kadar doğruydu. Doğru olduğu bir kez daha kanıtlandı! Hem de Süheyl Hoca'nın bizzat kendisi tarafından. Geçenlerde bir konferansta konuşurken Türkiye'nin en büyük, en yürekli sanatçısı Sezen Aksu hakkında çok ağır konuşmuş. "Sazan Aksu..." demiş. "Saf ve aptal" demek istemiş yani Sezen'e.
Peki ne için? Referandumda "Evet" diyeceğini açıkladığı için.
Aralarında Mahsun Kırmızıgül, Yılmaz Erdoğan, Ajda Pekkan, Hülya Avşar gibi mühim sanatçıların olduğu o mini yoklamayı bizzat ben yapmıştım. Ve yoklamamda sadece ve sadece Sezen yüreğini açmıştı bana. "Eksikliklerine rağmen tabii ki 'evet' diyeceğim. Dört dörtlük, gerçek bir toplumsal uzlaşmayla hazırlanacak çok daha kapsamlı ve özgürlükçü nihai şeklini alana kadar da 'evet' demeye devam edeceğim" demişti.
Ancak bunu açıklarken de şu notu düşmüştü: "Bak göreceksin yine beni hedef tahtasına oturtacaklar!" diye. Yanılmamış. Keşke o da diğerleri gibi suskun kalmayı tercih etseymiş. Keşke o da "Bu tür konularda yorum yapmıyorum" deyip olayı geçiştiriverseymiş. Keşke o da, "Ortada kuyu var, yandan geç!"ci olsaymış.
Çünkü o zaman ne önce DYP ya da DP gibi sağ partilere öpücük atıp altına CHP'den bir koltuk sürülünce başımıza birdenbire horoz kesilen Süheyl'in, ne de o Horoz Süheyl'e gelecek kariyerleri açısından umut bağladıkları için Türkiye'nin en değerli sanatçısına ettiği hakareti görmezden gelen hödük kalemlerin hakaretlerine, saldırılarına maruz kalmayacakmış!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder