Sayfalar

HOŞGELDİNİZ, ŞEREF VERDİNİZ...

24 Mayıs 2010 Pazartesi

Size tatsız bir haberim var...



Serdar AKİNAN / AKŞAM 24.05.2010

Adını koyalım... Bu sabah Türkiye'de gerginlik, umutsuzluk diye bir şey kalmadı. Sokak rahatladı... Artık çok ciddi bir kitlenin oylarının yuvası belli. Kılıçdaroğlu bu rahatlamayı sağladı. Teslim edelim.
'Son ana kadar inanamıyorum. Ama inşallah Kılıçdaroğlu seçilir' demiştim.
Seçildi ve sokak gerçekten rahatladı. Yüzler gülüyor.

Fakat gazetecinin işi goygoyculuk yapıp, hoşunuza gidecek şeyleri yazmak değildir.

Evet AKP heyetinin birçok politikasını beğenmiyorum. Kıyasıya eleştiriyorum. Yıllardır yaftalarla geziyorum. Birçoğu benden hiç hoşlanmaz.
Umurumda değil. İnandığımı söyledim. Söylerim. Söyleyeceğim.
Şimdi okkalı küfürler edeceklerini
bilerek aynı açık, net, samimi eleştirileri CHP'nin bu yeni heyetine yapacağım.

Sayın Kılıçdaroğlu partinin yeni patronu olarak daha ilk günden tam bir hayal kırıklığısınız.

Hazırladığınız liste, tam bir ahbap çavuş ilişkisini yansıtıyor.
Bu vitrin Türkiye'nin son derece dar bir zihinsel, coğrafi, siyasi hattını kapsamaktadır.

CHP'nin kamuoyuna liste diye sunduğu bu yeni vitrin, bir iki isim hariç, yeni döneme ilişkin son derece endişe verici bir fikir vermektedir.
Bu rüzgarla CHP iktidar ortağı hatta iktidar bile olabilir... Şüpheniz olmasın.
Ama AKP ile 'metazori' entegre olunan yeni düzene kapsamlı bir alternatif yanıt üretecek bir pırıltı görebiliyor musunuz?

Bu vasat başta CHP'ye sonra bize, Türkiye'ye ne kazandırır?
Bir düşünün...

Yakın süreçte yoksulluk ve yolsuzluk üzerinden derin bir edebiyat yürür... Allah var... Karşılık alınır.

Ama bölgesel dengelere, enerji, çevre politikalarına, Atlantik ötesi ilişkilere, AB'ye ve vesaireye karşı sözü olan tek bir isim görebiliyor musunuz?
Bu heyetin hangi temel sorunumuza; yapısal sorunlarımıza; kapsamlı, kavrayıcı, etkili, vizyoner bir yanıtı olabilir?

Eğitim, sağlık, adalet, güvenlik konularında hamaset dışında ne sözü olabilir bu vitrinin?

Sadece CHP değil, maalesef Türkiye kaybeder kalibre sorunu olan bu zihniyetle.

Şu anda Başbakan Erdoğan'ın yüzü gülüyor. Neden biliyor musunuz?
Ciddiye alınamayacak kadar tüy sıklet bir yapı, tesadüfen karşısına çıktı...
Baykal'a bu zaman ayarlı suikastı yapanlar neyi hesapladı bilmiyorum.
Şayet bunu hesapladılarsa gerçekten şapka çıkartıyorum.
Türkiye'nin önünü şimdi gerçekten kestiniz.

1 yorum: